Warto aby w firmie działały związki zawodowe które zawrą np. układ zbiorowy. W mojej firmie jest taki układ który definiuje: badania wykonujemy w godzinach pracy. Nie ma wówczas problemów że jeden może robić badania w godzinach a drugi już nie. Jeżeli jest jakaś sytuacja problematyczna to przełożony może się dogadać ale inicjatywa leży po jego stronie.
Tylna wycieraczka ciągle działa, brak spryskiwaczy
Zwiń
X
-
Tylna wycieraczka ciągle działa, brak spryskiwaczy
Witam
Niestety nie zachowałem czujności i zostawiłem dzieci same w samochodzie. Bawiły się manetkami, kluczyk oczywiście był poza samochodem. W momencie jazdy postanowiłem spryskać szyby - spryskiwacz nie działa, wycieraczki przednie i tylna także bez ruchu. Po jakimś czasie sprawdziłem bezpieczniki - 2 były przepalone. Po zamontowaniu nowych bezpieczników przednie wycieraczki działają bez problemu, tylna działa ciągle (manetka w stanie spoczynkowym). Jak chciałem sprawdzić spryskiwacz - przepaliło mi bezpiecznik. Wymontowałem wtyk od silniczka spryskiwaczy - przy próbie po raz kolejny przepaliło bezpiecznik. Zauważyłem, że jak naciskam manetkę od spryskiwaczy "bledną" światła kontrolek w samochodzie. Jakieś pomysły... Z góry dziękuję za pomocne posty...
-
-
Wyglądna na spaloną elektronike mechanizmu wycieraczki.
Zdejmij plastikowa osłonę klapy bagaznika.
Rozłacz wtyk od mechanizmu wycieraczek.
Sprawdz działanie manetki, czy nie bledną kontrolki.
Jeżeli jest ok, to masz sprawcę zamieszania :-)Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!
Komentarz
-
-
Ok, ale lampki bledną w momencie włączenia spryskiwacza (jak nie używam spryskiwacza nic się nie dzieje złego) . Aktualnie jeżdżę z odłączonym wtykiem wycieraczki tylnej, jeśli go podłącze to wycieraczka tylna działa ciągle. Problem "blednięcia" lampek a po dłuższej chwili przepalonego bezpiecznika występuje kiedy chcę uruchomić spryskiwacze...
Komentarz
-
-
Panowie kontynuacja mojej zagwozdki. Wczoraj pobawiłem się trochę miernikiem - wyniki są takie:
W gnieździe które dochodzi do silnika wycieraczki (zdjęcie niżej) znalazłem zwarcie na przewodzie zielono-czerwonym z masą.
Następnie rozpiąłem wtyczkę różową w pokrywie bagażnika z lewej strony - po rozpięciu zwarcie ustępuje - zatem wnioskuję że zwarcie występuje z przodu samochodu.
Jak kolega podpowiadał postanowiłem przyjrzeć się złączce przy manetce wycieraczek - wypiąłem złączkę od manetki - problem dalej istnieje.
Dodam że wtyk silniczka wycieraczek też jest przez cały czas moich testów wypięty - także spalony silniczek spryskiwacza odpada.
Znalazłem informację w schemacie elektryki, że jest jeszcze jedna złączka różowa T5a " złacze 5-stykowe, przy lewym słupku C" - proszę o pomoc gdzie konkretnie tego szukać.
Pozdrawiam i dzięki za wszelkie sugestie...
Komentarz
-
-
słupek C to słupek bagażnika
jak kecaj pisze w lewym boczku bagażnika gniją przewody w O1->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Panowie sprawdziłem te przewody i wydają się ok - dalej idą koło nadkola no i do środka samochodu. Tu przy samych złączkach nie ma widocznych ubytków/zwarć.
I jeszcze jedno mnie zastanawia - na środkowym zdjęciu widoczna jest czarna złączka - dochodzą do niej przewody biały i czerwono-czarny. Tu także mam zwarcie między tymi przewodami - tak powinno być ?
Komentarz
-
-
biały - ogrzewana tylna szyba (dodatnie)
czerwono-czarny - trzecie swiatło stop
[ Dodano: Wto 13 Sie, 13 14:42 ]
Według mnie manetka do podmiany.
I nie pisz zwarcie bo co innego gdy masz zwarcie a co innego gdy na końcu przewodu masz napięcie.Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kecajbiały - ogrzewana tylna szyba (dodatnie)
czerwono-czarny - trzecie swiatło stop
[ Dodano: Wto 13 Sie, 13 14:42 ]
Według mnie manetka do podmiany.
I nie pisz zwarcie bo co innego gdy masz zwarcie a co innego gdy na końcu przewodu masz napięcie.
Reasumując - jak wszystko mam podłączone - w momencie przekręcenia stacyjki załącza się wycieraczka tylna i pracuje ciągle. Po naciśnięciu na manetce spryskiwaczy "bledną" światła w samochodzie, jak dłużej przytrzymam manetkę na spryskiwaniu przepala bezpiecznik. Jak odepnę gniazdo od tylnej wycieraczki na włączonym zapłonie mam 14V między przewodem czarno-brązowym a brązowym/zielono-czerwonym (bo te mają przejście między sobą).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kecajmodrzew24, bo napięcie idzie z przekaźnika (złącze 53C) i rozdziela się na silniczek spryskiwacza, manetkę i silnik wycieraczki tylnej.
Wg. schematu zacisk D64 łączy nam i silniczek tylnej wycieraczki i pompkę spryskiwacza i właśnie zacisk manetki T8b/4 (wszystko przewód zielono-czerwony).
[ Dodano: Sob 17 Sie, 13 16:56 ]
Temat rozwiązany- okazało się, iż jakimś cudem przewód od pompki został przyciśnięty przez poduszkę silnika - to powodowało zwarcie między dwoma przewodami od pompki. Przewody zreanimowałem, założyłem złączki i wszystko działa jak należy.
Poniżej fotka przyciśniętego przewodu (przez te zabawy dzieci poszliśmy wszyscy tropem manetki) a to dwa problemy nałożyły się w czasie.Załączone pliki
Komentarz
-
Komentarz